Mitt första inlägg !!

Ja ha då var man igång då.. 
Det här är faktiskt något som jag har funderat på länge att göra men som aldrig har blivit av, speciellt inte sen våran lilla kille kom. Då vill man vara mer med barnen. 
 
Jag börjar detta inlägg med att berätta lite om mig själv tänkte jag så det är lite lättare för att veta vem jag är. 
Mitt namn är Therese Asklöf och är 30 år (snart 31), men det är ju inte så viktigt. Man pratar ju inte om en kvinnas ålder, eller att man mognar mer med åren. 
Född och uppvuxen i Linköping men bor numera i Stockholm tillsammans med min man och två barn i åldrarna 6 år (tjej) och en på 10 månader (kille). 
Jag jobbar i en större matvarubutik i kassan men har även jobbat i delikatess och fiskavdelning.
På min fritid så följer jag gärna min man i hans passion av innebandy då han är målvaktstränare i ett div 1 lag, men jag har även en egen passion och det är matlagning och bakning. 
 
Min passion för matlagning föddes när jag var i ca 10 års ålder, min morfar ägde då en gård för handikappade och var inte bara ägare utan även kocken,revisorn,bärplockaren och svampplockaren. Ja han var allt egentligen och när han var i köket och skapade magi, för det var verkligen magi. Då var det som om tiden stod stilla och det här var något som jag tog med mig. Och jag har fått massor av tips och ideér av min morfar även om han nog själv inte vet om det. Nu lever inte min morfar längre men han har alltid en del i mitt matlagningshjärta.

Min passion för bakning vet jag inte riktigt vem jag har fått från egentligen, utan det är nog något som har växt fram under åren, speciellt efter att man har fått barn och tittat på tårtor till speciella tillfällen. 
Men när man tänker efter så finns det alltid folk runt omkring mig som alltid har bakat och lagat mat, min mormor bakade och lagade mat ofta när jag var hos henne och jag satt på diskbänken och tittade på. Min moster lagade också ofta mat när jag var där. Så att jag inte skulle bli intresserad av mat och bak det var nog egentligen oundvikligt. 
 
Så att nu starta min egna blogg med förhoppningsvis bilder,inlägg,tips och annan inspiration som man hittar på sin resa genom vardagen och livet, ja det är en liten dröm som jag har haft, men aldrig tagit tag i. Nu har jag fått så mycket pepp från andra att satsa så då gör jag det. 
Jag har faktiskt aldrig direkt visat mina tårtor för någon så det här blir en premiär på många olika sätt. 
 
Så jag säger trevlig läsning och jag hoppas att jag kan inspirera någon annan till att hitta sin egna passion. 

//Therese 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hobbybakare.blogg.se

min värld av olika bakverk allt från kakor till tårtor.

RSS 2.0